Saturday, June 14, 2014

Cinta Dalam Diam




Bismillahirrahmanirrahim...

Mencintaimu dlm diam...
Ibarat pungguk rindukn bulan
Diamku tanda aku ingin memuliakan mu
Diamku tanda aku ingin menjaga kesucian hatiku dan hatimu

Mencintaimu dlm diam...
Aku tdk ingin mengusik ketenangan hatimu
Ku jemput rasa,
Ku sapa dirimu,
Ku sebut namamu dlm setiap untaian doa2ku, lewat sujudku, disisa2 sepertiga malamku
Walau jasad terasa jauh tapi sgt dekat dihati
Ku tutup rapat dan ku pendam rindu ini shg sampai masa yg Allah izinkan

Mencintaimu dlm diam...
Walaupun penat
Penat menunggu yg mungkin takkan menjadi kenyataan
Penat menunggu cinta yg mgkn takkan berbalas
Hanya bayangan semata2
Ingin aku khabarkn kpdmu, aku tidak penat menyayangimu walaupn dlm diam

Dan aku terus mencintaimu dlm diam...
Selama Allah memberikan rasa cinta ini
Aku akan bertahan memendam rasa dlm diam

Sungguh...
Mencintaimu dlm diam, 
Menyayangimu dlm diam, 
Merindukanmu dlm diam, 
Membuatkan aku senang dan bahagia
Aku terus bersyukur masih diberi rasa itu walaupun hanya dlm diam

Maafkn aku menyintaimu dlm diam krn aku tdk mahu mengusik ketenangan hatimu
Kerana aku tidak mahu menjd penyebab rosaknya imanmu
Aku ingin mencintaimu dgn cara yg disukaiNya


No comments:

Post a Comment