Monday, July 27, 2009

Surat Cinta Daripada Kekasih


Hadith Qudsi
Daripada Abu Hurairah r.a:

Aku sesuai dengan dugaan hamba Ku kepada Ku...
Dan Aku bersama dengannya

ketika dia ingat kepadaKu...


Jika dia ingat kepada Ku dalam hatinya

Aku akan mengingatinya di dalam hati Ku...

Dan jika dia ingat kepadaKu

dalam lingkungan khalayak ramai...
nescaya Aku juga akan mengingatinya
dalam lingkungan khalayak ramai yang lebih baik

Dan jika dia mendekati Ku sejengkal

Aku pun akan mendekatinya sehasta

Dan jika dia mendekati Ku sehasta

Nescaya Aku mendekatinya sedepa

Dan jika dia datang kepada Ku berjalan

Maka aku mendatanginya dengan berlari


Hadith riwayat Syaikhani dan Tarmidzi

Walaupun sebesar bukit Uhud sekalipun dosa kita... sesungguhnya Allah akan mengampunkan dosa hamba2 Nya. Kembalilah kepada Nya andai diri tlh jauh dari landasan yg digariskan olehNya. Kasih sayang Allah membatasi kasih sayang seluruh makhluknya...

No comments:

Post a Comment