Friday, March 12, 2010

Mencari Kembali Kekuatan Yang Hilang


On call on call on call... amat memenatkan, kekadang hampir mengerah segala tenaga dan kudrat yg ada. Kesibukan  dan keletihan yg kadang2 melekakan dan menjauhkan aku dari tanggungjawab2 yg lain yang lebih aula' atau prioriti. Sehingga satu tahap apabila alarm clock mobile phone ku berbunyi (petanda bermulanya hari yg busy)... aku berperang diantara tanggungjawabku dengan rasa malasku dan rasa letih yg masih bersisa. Sehingga keadaan itu menyebabkan aku bertanya diri ini, 'apakah aku sanggup untuk meneruskan career ini? apakah aku sanggup punya lifestyle seperti ini?'... pemikiran2 yg melemahkan semangat dan merapuhkan benteng2 kekuatan yg ku bina selama ini.

Aku beristighfar... beristighfar tatkala pemikiran2 yg tak dijemput bertandang mengetuk pintu mujahadah yg binaanya masih belum benar2 utuh.Tatkala itu juga aku membetulkan niat. Aku harus belajar untuk mengikhlaskan diri dlm pekerjaan yg membutuhkan nilai kesabaran yang tinggi. Kalau masih belum ikhlas... harus berusaha utk belajar istikhlas. Life is not always what we want it to be...

Ya Allah wahai yg memudahkan segala yg sukar, wahai penguat segala yg lemah... Mudah bagimu memudahkan segala yg susah. Ya Allah aku memohon kepadaMu dengan semua asma' yg menjadi milikMu. Ya Allah Engkau telah memilih aku untuk berada dijalan ini, dan aku selalu meminta kepadaMu untuk sentiasa thabat dan tetap dijalan ini, maka aku minta kepadaMu agar diberi kekuatan, kesabaran dan terus mujahadah dijalan ini. Ya Allah berilah aku kesempatan dan kekuatan, keikhlasan dan kesabaran utk menyambung risalah suci dan mulia ini. Jgn jadikan aku pengkhianat yg memutuskan mata rantai kesinambungan ini dgn sikap malas ku dan mendambakan kerehatan dan enggan berda'wah kerana cintakan dunia. Ya Allah bantulah aku untuk merawat kembali sayap mujahadahku yg patah agar aku bisa terbang utk meneruskan tanggungjawabku yg tergendala.

-Sekadar luahan perasaan setelah lama tak mengupdate-

2 comments:

  1. smoga dipermudahkan bgmu ukhti..insyaallah.
    ~nisa'

    ReplyDelete
  2. kak irwanie :)
    saya nak linkan blog akak dgn blog saye ye
    trima kaseh :)

    ReplyDelete